marți, 22 martie 2011

Statistică şi previziune economică | Specializări la FEAA Iaşi

Îţi recomand să citeşti despre TOATE specializările, nu te limita să te informezi doar despre câteva. S-ar putea să descoperi noi aspecte care să îţi influenţeze decizia.

Statistică
În cei doi ani de licență la Statistică și Previziune Economică, vei studia, printre altele: Statistică Inferențială, Statistică în SPSS, Chestionarul Statistic, Analiza Datelor, Teoria și practica sondajului statistic, Statistică Neparametrică, Pachete program de statistică, Demografie, Statistică Macroeconomică, Istoria Statisticii, Modele de Regresie, Statistică Multivariată, Statistică financiar-bancară și în asigurări, Metode de previziune economică, Metode cantitative în studiul pieței, Statistică Regională.

Sincer, mi se pare cea mai "specializată" specializare.

Dacă alegi o specializare complementară, nu vei mai afla despre: Statistică Neparametrică, Statistică Macroeconomică, Istoria Statisticii, Statistică financiar-bancară și în asigurări, Metode cantitative în studiul pieței și Statistică Regională.
Deci, dacă alegi specializarea SPE, chiar nu se merită să alegi şi o specializare complementară, pentru că nu ai mai afla despre statistica financiar-bancară și a asigurărilor (care e tare!).

Programe de Master potrivite: Metode cantitative în economie, Statistică şi actuariat în asigurări şi sănătate, Statistică şi econometrie.

Ok... Câââââh! Bleaaaahh! Numai asta zic mulți dintre colegii mei când aud de Statistică. De ce? Nu ştiu, or fi suferind foarte tare din cauza ei... Deși cunosc discipline mult mai dure, la care nu face lumea aşa urât.

Despre această specializare nu am auzit mai nimic, nu vorbește lumea despre ea, o fi nepopulară. Dar domeniul căreia i se adresează nu mi se pare deloc nepopular, ba chiar mi se pare un domeniu-vedetă.
Analist financiar, analist bancar, analist economic, analist de care mai vrei, aud despre ei peste tot, mai ales la televizor, unde apar foarte des pentru a-și expune previziunile și analizele.
Peste tot pe unde mă duc văd statistici. În perioada electorală, mai ales. Mai ales după ultimele alegeri prezidențiale...
Recensăminte, demografie, hai să fim serioşi şi să recunoaştem că suntem bagați până deasupra capului în statistici, mult mai mult decât ne dăm seama. Să faci previziuni de oricare fel nu e o treabă simplă, de aceea cred că și recompensele sunt pe măsură. Că nu vei ajunge mai niciodată în faţă, fiind cel/cea care furnizează cifrele, asta e altceva.

Pe scurt, îți recomand să nu tratezi cu uşurință şi dezinteres această specializare. Ia gândeşte-te! Poate eşti un viitor statistician de renume și nu ai ştiut până acum.

Îți recomand și să urmărești o prezentare de la Conferința TED, în care un statistician de renume mondial își prezintă previziunile și descoperirile. Ai să te convingi cât de tare poate fi statistica! ;-)



Astea sunt cele 10 specializări. Am petrecut peste 15 ore în încercarea de a te ajuta să alegi în cunoştinţă de cauză specializarea pe care să o urmezi.

După toate acestea, ştiu că e posibil să te fi făcut mai nesigur/ă asupra deciziei tale, însă nesiguranţa e dovada că îţi pasă cu adevărat ce specializare vei urma.

Ok... That's it! Spor şi inspiraţie în alegerea pe care o faci.
Şi adu-ţi aminte că nu contează atât de mult ce faci cât contează pasiunea pe care o pui în ceea ce faci.

2 comentarii:

  1. sa sti ca mi-a placut intradevar prezentarea ta:)...as vrea sa vorbim mai multe... desi nu stiu daca e ideal sa ma iau dupa asta ,am observat de mai multi ani ca sunt atras oarecum de statistici ,in special de statistici ce tin de productie, economie , demografie, si de progres in orice ramura/domeniu , din jocurile pe calculator...ele au fost chiar motivul pentru care am jucat multe jocuri de strategie in care administrezi o tara pe langa controlul militar, insa nu administrarea in sine m-a atras atat de mult, ci vizualizarea progresului mai pe toate planurile, in comparatie cu alti "concurenti" eventual... dupa cum am spus nu stiu daca as proceda corect sa ma iau dupa acest aspect... nu stiu prea multe despre statistica...de aceea te rog sa ma ajuti ,in limita posibilitatilorn tale, sa ma lamuresc daca mi s-ar potrivi aceasta specializare..la matematica ma descurc binisor si dintre toate materiile pe aceasta am sudiat-o cel mai mult... sunt intro situatie destul de dificila, in special datorita crizei de timp... as vrea sa ma ajuti in luarea deciziei de a da la FEAA la aceasta specializare... eu am terminat liceul militar din campulung moldovenesc, am trecut prin niste imprejurari care mau facut sa aleg acel liceu , iar pe 18 iulie am proba la ACAD TEHN MILIT BUCUESTI unde daca am intrat sunt obligat de contract sa raman;nu sunt un elev stralucit insa imi doresc sa devin unul din cei mai buni, si sa-mi dedic cea mai mare parte din viata unei meserii de care sa fiu cu adevarat pasionat...de aceea te rog sa imi spui ,dupa experienta si calculele tale, daca as proceda corect sa mai iau dupa aspectele pe care leam descris mai la inceput, si sa-mi insirui cam ce abilitati sunt necesare in aceasta specializare....pe langa asta, mi-am calculat media dupa cum se cere la aceasta facultate si am 8,68..ai putea sa-mi spui si mie cu ce medie minima s-a intrat anul trecut la aceasta specializare?
    adresa mea de mail este cristi_klose@yahoo.com , ID de mes: cristi_klose... te rog din nou sa ma ajuti..daca se poate pana pe 13-16 iulie ca sa am timp sa depun dosrul la FEAA... multumesc mult... astept cu nerabdare raspunsul tau

    RăspundețiȘtergere